2009-09-11
22:39:19

Ljudet av vårt hus!

Det susar, eller snarare brusar lågt från datorn, kylen likaså. Ett jobbigt surr från akvariet som brukar tyda på för lite vatten till pumpen. En klocka som tickar. En hund som drar långsamma andetag.
Är det så här det låter i vårt hus!?
Efter en "myskväll" med 3 barn och en tv på hög volym så tar det en stund, efter att alla somnat, innan man "hör" hur huset låter.
Nu gick fläkten i gång i datorn och Wictor vände sej på golvet. Helt plötsligt låter såna ljud JÄTTEHÖGT.
Fast för 2 timmar sen hörde jag knappt när Amalia vrålade "KISSA" från toaletten!!
Ganska skönt att sitta här och filosofera.
Man skulle kunna tro att jag har druckit vin, men det har jag inte;-)

Nu slängde jag en blick på golvet bredvid mej, SUCK, ja, ni måste se. Allt har INTE sin plats i detta hus, ÄN...

Men i morgon kanske de har...

Nu ska jag gå ner i den tyyyysta källaren och lägga mej i min höööga säng och titta på den blinkande lampan!

Vi har nämligen elmätaren i sovrummet. Vill man hetsa Teddy lite så sätter man igång torktumlaren innan vi lägger oss, då känner jag hans puls stegra.
blinkar nämligen i lampan längre, den får fast sken ;-)

Nu har jag inte satt igång torktumlaren iofs, men jag har UTAN LOV satt på golvvärmen, ÄNTLIGEN, i badrummet, så nu ligger han antagligen där nere och river sej i huvet och undrar varför lampan har fast sken igen...

Funderar på att tejpa över den där satans lampan faktiskt!



Postat av: sanna

Var kändis-djungeln bra? Hörde att det skulle vara en massa b-kändisar. Missa det, annars skulle ja kollat på't ;)

2009-09-12 | 11:28:04
Postat av: Marie

Nej, det var ingen höjdare, det var verkligen B-kändisar! Jag kände igen typ hälften avd e som var med....

Det verkar endast gå ut på att ha en tävling per dag för att få mat!

2009-09-12 | 14:27:50
URL: http://magulli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: