2007-11-28
08:45:28

Det bidde en vante!

Amalia var inget vidare pigg i går. Vi tillbringade förmiddagen i soffan. Hon halvsov i min famn och jag såg på Juveler (danielle steel) som jag velat se hur länge som helst. Telefonen ringde nästan oavbrutet, men det är ju oxå kul! Att nån tänker på en menar jag!
På eftermiddagen kom Tobbe o Anna-Carin o barnen hit. Tisdagar är alltid tråkiga när Teddy jobbar länge. De var kvar till Teddy kom hem. Han tog med sej Thaimat. Mums!
Skiftbyte.
Farmor o farfar kom med 6-månaders present till Malan, Jättesöt klänning med hjärtan och tights till!
Linus hade mardrömmar i natt efter en film. Skeletten jagade honom. Han fick sova hos oss. Malan vaknade titt som tätt med supertäppt näsa och brännhet liten kropp. Klockan ringde i alla fall 7.15 och då befann sej jag, 3 barn och en hund i sängen!

Dessa j***a vinterkläder säger jag bara. Det är ta mej f**n helt omöjligt att hålla ordning på vantar, mössor, termobyxor, halsdukar mm till 2-3 barn. Maja glömmer hälften på dagis eller hos Agnes, Linus lämnar hälften i skolan. Wictor gör ju sitt genom att släppa runt på vantar och skor. Men genom detektivarbete har jag idag lyckats ta reda på en borttappad brun munkjacka= kvar på lördagsträffen, 2 vantar som Albin glömt här= hos Melvin,
Majas svarta termosar= i Maries bil.
Fortfarande borta: 1 rosa vante tappad på väg till bilen på dagis i går, Linus brun/orange handskar, Majas druttenhalsduk, förmodligen på dagis.
Men jag är inte ensam, Marie hade lyckats få hem 4 termobyxor från dagis som passade Melvin, men han äger bara 2 !!! Tänk för 3 år sen, då nån tagit Linus vinterstövlar på dagis, kvar stod ett par som var tre nummer för små!
Nu har Amalia orkat köra runt i gåstolen 10 minuter, men nu ska vi nog se slutet på Juveler!
Måste leta upp mina svarta byxor idag o se om de går att ta ner fållen på. Ska jobba på begravning i morron.
  Morsning!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: