2007-11-29
16:30:45

Längtar...

HA!  Druttenhalsduken upphittad, rosa vante upphittad och Linus handskar upphittade! Så dä så!!
Linus har åkt skridskor för första gången idag i skolan. Han såg ut som nån hällt en tiolitare med vatten över honom, totalt sjöblött av svett. Det första han gör är att skälla på mej att jag klätt på han för mycket. Men snälla Linus, det går att ta av sej ett lager om man blir för varm. Det droppade ur håret på honom! Men kul hade han haft!

I dag har mamma vart barnvakt till Malan för första gången. Jag jobbade en liten stund. Var med o bar på en begravning.
Malan hade skött sej utmärkt. Hon sov när jag kom hem, hon är fortfarande riktigt förkyld!

Längtar så förfärligt efter advent och ljusstakar o sånt. Det brukar jag aldrig göra, brukar få nog av det på jobbet. Men i år så slipper jag ju det.  Har gjort barnens paketkalender, eller paket o paket. Det är chokladpengar och tianlotter och en överraskning på julafton. Men klar är den. På måndag ska vi pyssla några tjejkompisar, det ska bli kul. Ska göra mina julgrupper. Måste till Lidéns och kolla årets utbud av kulor och pynt *frossa frossa*
Men så var det ju fönstren oxå...de ser ju för jäkliga ut, måste ju putsa om man ska sätta upp stjärnor ju. Får bli på lördag, då får teddy hjälpa till.

Linus är hos Sebastian o leker, Teddy ska plocka med honom på vägen hem från jobbet, men han fick en tid på Amurliden. Hans ögoninflammation vill inte ge sej. Han ser för bedrövlig ut!
Om en vecka är det dags för julbord med jobbet, ska bli så gott!! Och roligt! Vi var inte så många anmälda, men det gör inget, vi kommer säkert ha kul ändå. Vore roligt att dra till det lite! Fel tillfälle kanske... Linnea skulle va kul att festa med annars! Nä, nu ska jag ge Amalia nåt att äta, lite gnälligt är det allt!
    Kramen på er!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: