2007-11-15
13:30:54

Myntrik och morotspannkaka!

Ska till doktor Per med Malan om en stund. Nu har hon vart jättelessen 4 nätter i rad, kan ju vara öronen. Vi ska kolla detta i alla fall. Hon är jättesnorig oxå.

Sen bär det av mot jobbet! Jag o Moa skalade drygt 35 kg potatis för hand i går kväll...Jag är brun i högernäven...Jobbigt, men kul! Vi var klara på 2 timmar. Länge sen jag o Moa träffades. Så i eftermiddag är det i alla fall dags att laga färdigt maten till 110 personer. Morotspannkaka o fläsk, kallops o potatis! Härligt! Mamma är med o tar hand om Malan!

Det är visst spardagar, men vet inte när jag ska hinna dit med barnen. Det är inte riktigt som när vi var små, då man hällde i mynten i en mynträknare, in på kontot och så fick man en ballong och ett kassettband med myntrik.
Nu sparas det i fonder, papper att skriva på osv...krångligt värre. Men barnen blir ju bjudna på bio, så det är ju värt jobbet!!

Nu ska Malan matas o sen ska vi åka! Ajöss!
Postat av: carina

Tack för en jättetrevlig eftermiddag med underbar god mat. Mamsen

2007-11-15 | 19:25:57
URL: http://sierra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: