2007-11-12
21:14:33

Teletubbies och kexchoklad = räddare i nöden

Vilken extremt jobbig dag det vart idag...Amalia har vart lessen hela dan. Och inte har hon sovit ordentligt. Trodde man ju annars efter den natten som var. Stackars Linus har fått klara sej själv, men han har legat i soffan och haft det gott!
Sicken jäkla vänsterarm jag kommer få om jag ska fortsätta bära på henne dagarna i ändan!

Har försökt prata med Lisa i telefon några gånger idag angående familjebuffén, men det har vart helt omöjligt med skrikigt barn i bakgrunden. Stackars lilla Malan...
Jag skjutsade Maja till dansen o passade på att åka bort till familjen Öhgren o pusta ut i 35 minuter o hann prata med Lisa ordentligt. När jag kom hem hade Malan sovit 20 minuter o fått gröt!
Och Teddy hade satt på Teletubbies till henne!!!! Jag som trodde han tyckte det gav barn psykiska men att se på detta program...Men hon var lugn i alla fall. Linus hade redan slocknat. Maja fick krypa i säng och Teddy läste 2 pixieböcker. Jag gick ner med Malan o hon somnade faktiskt kvart i 8! Så nu har vi haft en lugn stund framför tv:n. Jag var sugen på kladdkaka med kexchoklad och ostbågar toppat med chokladmousse! Men det blev en knäckemacka med kalles och en halv kexchoklad...man kan ju inte få allt!

 Blev förresten lite skadeglad när jag såg pernilla wahlgrens lår svaja när hon sjöng på fotbollsgalan. Teddy tyckte jag skrattade åt andras olycka, men nej jag tyckte ju bara det va skönt att se att hon var mänsklig! Ärligt alltså!! :-)

Datorköpet? Ja, det fick ju inte gå för fort fram enligt teddy...så den datorn vi kollat ut hann ju försvinna ur sortimentet innan Teddy kunde få tummen ur. Då hittade han en annan, men även den hann utgå...Men de där affärerna byter ut modellerna minst en gång i veckan ju. Det som finns på hemsidan finns inte kvar i butikerna...suck...
 
I morgon är det tänkt att Veronica o lilla Filippa ska komma hit o fika om inte mina barn är sämre. Hoppas de är krya, så jag kan få hålla i lillbebisen!!
 Nu håller vi tummar o tår för en skrik-fri-natt!! Natti!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: