2007-11-02
10:27:17

Tvättmaskinen lever!!!

Ja herregud! Bläckfiskarmar hade behövts för tillfället. Maken ligger ju fortfarande däckad, så man får fixa allt här hemma på egen hand. Bara glad att det är höstlov!
Ska se om han orkar komma upp o titta på www.family.se där Fam.stackå/holmgren skickat en fin hälsning till honom...
Färdiga plättar blev det till barnen i går kväll, orkade inte...Hann slänga i mej lax o potatissallad innan det var dags att natta om lillan. När jag kom upp igen hade de andra 2 juvelerna slocknat i soffan. Herregud, Linus väger ju bly, släpade honom till hans säng...loftsäng...Vet i fasen hur jag fick upp honom. Det var väl Urkrafterna i mej som kom fram..höhö...

Vet ni förresten hur mycket äckel det finns i en tvättmaskin?? Inte Då ska jag detaljerat berätta. Skulle hänga upp en maskin tvätt innan "vad blir det för mat"  igår. Snabbt gjort, så jag hann slänga i en ny oxå, men när jag öppnar tvättmedlesfacket så ligger där en grön/grå geleslajmbit...Var f**n kom den ifrån?
Drar ur hela facket o tittar upp i "taket" i hålet, å fy bövelen. Inte kan tvätten bli ren...Massor av äckligt..rester av tvättmedel o sköljmedel som gläggat ihop sej o möglat lite osv...Men det är ingen slät yta, massor av filijonker. Börjar rengöra, finns massor...Och den där gummilisten i tvättrumman då, hur mycket kan det fastna där.
När jag var klar var det reklam, så jag fortsatte lite till. och när jag kom tillbaka så var det typ 3 minuter kvar av programmet...De åt tydligen hjortstek, duchessmos och citronfromage...   Konstigt jag inte hittade i allafall några av de 29 strumpor som är borta. De kanske har löst upp sej...

Febersjuk man kom för en stund sen upp och lyfte hysterisk 5-åring in på hennes rum. Maja hade i säkert 10 minuter suttit vid bordet i köket o skrikigt för att hennes teckning inte blev som den skulle. Febersjuk man tröttnade rejält och tog sej med sina sista krafter uppför trappan och lösgjorde Maja från hennes teckningsdemoner!  Tack älskling!

Ska idag besöka Sveriges bästa bensinstation, Shell Motell Ålleberg i Falköping, där undertecknads bror Stefan jobbar. Ska intaga lunch med mina 3 barn och mina 2 föräldrar. Detta kommer bli en angenäm tillställning, men inte för dem vid borden bredvid!! Ska sedan lämna Linus hos Pontus, de ska leka. Han ska vara där till i kväll, då jag hämtar honom innan vi åker till Sandras 15-årskalas. Återstår att se om Åsa och Stefan har hämtat sej något från poolchocken...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: