2007-10-31
21:23:07

Lastmaskin i poolen...

Ser ut som skogsmulle i huvet...Håret är jättestort o spretigt, måste göra nåt åt det. Har ju tänkt att spara ut lite längder, men det blir bara burr utav det. Gaaah, blir så trött, kommer sluta med att jag klipper av allt igen...Hoppas att det bara är en bad hairday...

Har vart i storstan Skövde i dag hela familjen. Försökte övertala älsklingen att vi absolut måste ha en laptop, och joodå, det tyckte han oxå. Men så hastigt kan man ju inte köpa nåt, det måste funderas över och jämföras osv...
Jag är nog lite mer impulsiv där. Vi gick igenom alla tänkbara butiker i allafall och kom hem med en...pc-tidning...
Jaja.  Jag kan inte klandra honom, han bidde ju suuuk. Stackarn, han har vart hängig länge, men nu så slog det till. Feber o förkyld, så han har legat sen vi kom hem.
Jag däremot fick den geniala iden att det lilla rum som Amalia ska ha ( om ca 2 år) ska göras om till tv/datarum åt Linus och Maja, så jag o barnen har möblerat o ordnat o donat hela eftermiddagen. Bra som sjutton blev det. Fick ringa in underbare svärfar som bärhjälp till vår supersoffa. En soffa som är säkert 17 år, som vi bstämt oss för att slänga, den hade blivit stående i garaget. Helt felfri och fräsch, något omodern i tyget men vad sjutton. Enligt Fredrik är den ovärderlig, vi hade vårt första grovhångel i den! Och bara den saken gör ju att soffskrället är värd att spara. Hur som helst, svärfar fick hjälpa mej att bära in den igen, efter att han kollat så inga gäster hade flyttat in i den!

Ja, efter frukosten i morse så fick ju jag iden om laptopen, ringde då brorsan för att få lite bra tips o råd ang. köp. Datanisse som han är. Åsa svarar, något dov i tonen. Poolen som de hållt på och byggt i 2 veckor som blev klar i dagarna is no more, om man säger så. Allt var klart, med träställningar och dukar och liners o allt vad det heter, Nu skulle bara jorden skottas tillrätta runt alltihop. Hon kallar in svåger och lastmaskin för att få det att gå lite fortare. Lite för fort kanske. Lastmaskinen hamnar i poolen...Helt jävla sanslöst...Poolen åt helsike. Ena långsidan är  knäckt. Vad säger man till dessa stackare.  Ja herregud, förra veckan läste man om en älg i poolen och skrattade, men nu skrattar jag inte... Men kanske om ett år!

Barnen har "hallowenat" eller vad fasen man nu säger. Förr lussade man den 12 dec. Nu ska barnen hallowena...Snälla faster Marie skjutsade runt på 4 barn. Linus i självlysande skelettpyjamas och Maja i kortärmad häxklänning. Deras trick or treat funkade, de kom hem med både godis, pengar, frukt och...blockchoklad...man tager vad man haver, sa Kajsa Varg.
Nu tror jag maken piggnat till lite, han ligger o småskrattar i soffan åt nåt nytt humorprogram i alla fall.
 Ska pyssla om honom lite!  Återstår att se om jag har 3 eller 4 barn att ta hand om i morgon!
           Hej hopp!!

Postat av: Smurf-Jenny

Så du bloggar din lilla rackare, här ska läsas! :)

2007-10-31 | 21:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: