2008-08-20
13:11:20

Huden

Har ju kontakt med min hudläkare 1 gång i månaden. Varannan månad i telefon och varannan på mottagningen. Var där i maj på mottagningen och pratade med henne i telefon i slutet på juni, då sa hon att jag skulle få en tid till mottagningen i augusti. Har inte sett röken av nån tid...Det är inte ovanligt! Överhuvudtaget har ALLT fungerat dåligt med e-recept, licenser och tider. Får ALLTID ringa och påminna.

Så idag ringde jag för att kolla om det är en tid på gång, ska ju nämligen ta prover 1 vecka inna jag träffar henne.
Fick prata med en sköterska som svarar mej att det finns inga tider att få, det är fullt.
-Men Katarina (min läkare) sa ju att jag skulle få en tid i august.
-Jaha, men det är fullt hela september oxå.!
Hon frågade om hur länge jag ätit min medicin och hur jag mår. Och sen säger hon.
-Fast ärligt talat Marie. Jag tycker inte du behöver träffa henne, vi har patienter som är högre prioritet på! Och proverna har väl varit bra förrut!  (!!!!??????)
-Jo, men det är en ganska riskabel medicin jag äter och jag tar ju detta på allvar. Jag trodde det var därför min läkare ville träffa mej, för att SE hur jag verkligen reagerar på medicinen.
-Ja, fast vi har ingen annan patient som har så täta besök som du har!
-Nähä, och jag vet ju inte hur det BRUKAR vara hos er, men Katarina har ju själv sagt att jag SKULLE ha en tid för att träffa henne!
-Men vad gör ni när du är hos Katarina?
-Hon tittar hur jag ser ut i huden och pratar om hur vi ska fortsätta behandlingen.
-Jaha, så ni träffas bara och pratar. Det kan ni göra på telefon! Och prover kan du väl gå och ta ändå!
-Jaha, fast jag måste väl veta NÄR jag ska ta mina prover och NÄR jag ska öka dosen?
Så tillslut skulle hon prata med Katarina nästa vecka (hon hade semester nu) och kolla vad hon tyckte och sen höra av sej till mej!

VA!?
Inte tycker jag att hon betedde sej särskilt proffesionellt inte! Hur kan HON som sköterska sitta och säga att det inte är så noga med prover och kontakt med sin läkare. Och dessutom tala om att man är lågprioriterad trots att man äter en medicin som är så fruktansvärt giftig att det inte ens är godkänd och man måste skriva på ett papper att man äter den på eget ansvar!!!!
Visst, hon kanske har jobbat där i många år och kanske vet hur det brukar fungera, men ändå!

FÖRBANNAD!!

Postat av: Sara

Men FYYY vilken satkärring... Totalt oproffesionellt!!! Det är ju sådana personer som får en att känna sig skitdum när man söker läkare...

Man får ständigt känna sig besvärlig - precis som att det vore synd om DOM som måste ta emot så besvärliga patienter...typ... URK!!!

2008-08-20 | 17:06:27
URL: http://www.fnissis.blogspot.com
Postat av: carina

Du tog väl namnet på sköterskan?

2008-08-21 | 16:58:58
URL: http://sierra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sicken jävla apa!

2008-08-21 | 19:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: