2008-01-29
21:18:24

Hästkur till hunden!

Wictor är helt sanslös. Inne på vetrinärkliniken var Wictor helt hyperstressad, så de gav honom en lugnande spruta avsedd för 40 kg hund, Wictor väger 35. "Han ligger ner om 10 minuter sa vetrinären" Nopp, Wictor var inte ens påverkad efter 10 minuter. Han fick en spruta till, efter 10 minuter låg han ner, men sov inte...Vi lyfte upp honom på bordet, men han var inte avslappnad som vetrinären hoppats på...Då hade han fått "hästkur" med lugnande...
Nåja, prostatan var förstorad och han hade äggvita i urinen, så han fick hormoner och ännu mer antibiotika. Antingen kan han kastreras på riktigt eller på detta vis med hormoner såkallad kemisk kastrering.
Vi hoppas på det bästa! Han fick sen en uppvakningsspruta och jag fick betala 1200 spänn...
Nu kl. 21.15 är han helt groggy, står på sne, halvligger osv. Teddy gav honom en bit smörgås förrut, han satte den mellan tänderna, men orkade inte tugga, så han somnade med den i munnen...

Skövde är avklarat, tvingade med mamma och alla barnen. Så nu är det avklarat, det är bara BH kvar att införskaffa, det var ingen ide att ens titta på. Men kläder till Malan och doppresent till Filippa och födelsedagspresent till Pauline är avklarat! Gött!

Nu ska jag se lite på 50 first date på 3:an, såg den senast i söndags, men jag kan slötitta lite medans jag surfar!
  So long!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: