2008-01-01
20:31:42

Nyårsaftnar vi minns!

Jaha! Så var det 2008 då! När jag gick i 3:an eller 4:an i skolan så fick vi som uppgift att skriva om hur vi tror att det är år 2010. Dett måste ju vart 1990. Jaa, jag gick i skolan i lilla Vartofta och vi var flera i klassen som var helt övertygade om att Falköping och Vartofta hade vuxit i hop...jojo, det är ju bara 1 mil mellan orterna. Vindängen har ju iofs utökats i Falköping sen dess, så 500 meter närmare Vartofta har ju stan kommit, annars har inte Vartofta vuxit mer än med 1 hus tror jag!!

Nyårsafton i går gick i ett huj!
Gästerna (Therese, Roger, Feja o Jonna, Thereses bror Claes, Tobbe, Anna-Carin, Albin o Jacob) var trevliga o maten var superb! Oxfilen var mör och jacksonpotatisen underbar och madeirasåsen pricken över i:et. Teddy tog en tupplur mellan 23-23.40 när han skulle söva om Malan. Linus sov och skulle väckas vid 12-slaget o var på ett fruktansvärt humör o skrek. Maja sa att hon var rädd för raketerna. Teddy kämpade med barnen och jag, vad gjorde jag när klockan slog tolv...?
JO! Jag torkade hundkiss. Stackars Wictor var så uppskärrad så han pinka ner hela hallen...Så jag tillbringade det magiska ögonblicket med en mopp och Mr Muscle och en nervös flämtande hund. Teddy hade heller inte sett mycket av fyrverkerierna. Men när de största var skjutna kom Maja på att det var ju inget farligt och Linus började slapna av oxå. Men de som såg pjäserna sa att de var fina!
Jag o Teddy är vana vid att det inte alltid blir som man tänkt sej på nyår. För 5 år sen tillbringade vi nyårsaftons kväll på akuten när jag hade gallstensanfall. Tobbe o Anna-Carin var ju med oxå! De åkte o käkade korv på statoil uppklädda till tänderna. Sen åkte vi hem, jag mådde förbaskat illa av morfinsprutan jag fått + att jag inte fick amma som jag ju gjorde då, Maja var bebis, så när vi kom hem låg jag med kräkspåse och Teddy satt med en pump o pumpade ur förgiftad mjölk och utanför sköts raketer! Romantiskt värre!!
För 2 år sen skulle vi firat hos Tobias o Linda ett gäng, men då blev Albin sjuk så fam. Holmgren- Stackå skulle fira själva hemma, men de offrade ju sin nyår för oss när jag var sjuk, så vi svek Linda o Tobias och firade med sjuka familjen...
Men för 13 år sen gick det bra, då förlovade vi oss på nyårsafton, 16 och 18 år gamla. Å se, det gick ju bra!

Idag hade vi god frukost med redigt bakfulla gubbar vid bordet, ja, fam. Holmgren- Stackå sov över här. Jag o Anna-Carin var pigga, trots att mitt huvud inte riktigt kändes som vanligt! Äggafrukost! Sen sprang alla ut i snön, underbart vinterväder idag. Farfar fick fram släden o körde alla barnen i med fyrhjulingen. Sen var det kalkonmiddag hos farmor o farfar och så firade vi Ellen som fyller 10 om ett par dagar. Sen lekte vi paketleken. Jag o Inger hade vart i stan o köpt en massa småprylar som jag slog in. Sen spelade vi om dem. Jag fick en toarengörare i form av en segelbåt och en nougatgodis. Mikael fick en diskborste. Guldpaketet som alla slogs om innehöll en paket tacobröd som Carina tillslut fick.  Kul kul!

Nu är vi lite lagom slaka. Barnen ser på "bilar" Malan sover Teddy "poiar" och jag är trött! I morrn är det vardag igen o teddy ska jobba. Ska bli skönt att gå o lägga sej om en stund!
  
Barnens nyårsmiddag
Majas första skidtur
Tesan å jag
Jacob å Amalia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: