2008-11-12
16:54:42

Myt eller inte?

Ja, är det en myt eller? Det här med att inte kunna sova när det är fullmåne alltså.
Jag har verkligen sömnproblem när det är fullmåne. Det är ju inte så att jag håller reda på när det är fullmåne, men har jag sovit extra dåligt nån natt så brukar det komma fram att det har vart fullmåne.Så det kan ju inte vara inbillning!
Sista månaderna har jag sovit extremt bra. Särskilt sista veckorna när det blir mörkare och mörkare.
Jag som förrut kunnat läsa halva nätterna igenom somnar numera med boken i näven redan vid 23, brukar komma i säng vid 22.30. Men så fort det är fullmåne ligger jag vaken halva nätterna. I natt var inget undantag, men även barnen tycks påverkas!
Inatt vaknade jag första gången strax efter 23, sedan 00, då Amalia inte kunde sova, Amalia fick ligga hos mej, ingen av oss kunde somna. 01.30, tillbaka med Malan i hennes säng för att försöka få henne att somna där. 02.00, båda fortfarande vakna. 03.00 Malan somnat men Teddy har fått feberfrossa och går upp o kräks. Skrämmer vettet ur Maja som kommer ner. Trängs med Maja och tittar på klockan sista gången vid 4.
5.35 Malan vaknar igen. Bökar ner henne oxå bredvid mej o Malan, Teddy får frossa i fred.
6.20 Maja kliver upp.
6.40 Jag kliver upp...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: