2008-10-01
11:38:36

första dan på dagis

Nu har Malis vart och hälsat på på dagis! Hon kände igen sej, är ju samma dagis som Maja gick på, även om det inte är samma avdelning. Hon lajade runt bland alla leksaker och rum. Visade för 2 äldre flickor att det är hon som besttämmer genom att lugga dem och dra dem i tröjan...När de fattat var det lugnt sen...hmmm...

Själva avdelningen var rätt tråkig och ful, inte allas som den andra småbarnsavdelningen. Ganska kalt och få leksaker. 3 dockor på 15 barn...Men för Amalia räckte det gott. Tråkigt att det bara är hon och ett barn till som är födda 07 de andra barnen är födda 05. Lite ojämn grupp men det jämnar väl ut sej efter ett tag.
Annan dum grej är att när man som vi ska lämna vid 6.45 på morgonen så får vi lämna på en annan avdelning med annan personal...Själva inskolningsgrejen känns ju lite bakvänd då. Inskolning i 2 veckor, när det sen är första "riktiga" dan så lämnar man på en annan avdelning och nya fröknar....Känns inte helt bra måste jag säga!!

Amalia som är van att sova redan en stund på förmiddagen var helt slut och somnade direkt i bilen efter 1 timmes besök. Hon sover fortfarnade efter snart 1,5 timma.
Men nu måste vi göra nåt åt sovrumssituationen. Amalia sover ju hos oss, och det funkar inte. Hon vaknar nästan alltid till när vi går o lägger oss. Då kan jag inte ligga o läsa, för är lampan tänd vaknar hon. På morgonen har hon börjat vakna av väckarklockan när den som jobbar av oss ska upp. Det har hon aldrig gjort förrut. När hon sen börjar slumra in igen då börjar Wictor bröta o leva så hon vaknar igen. Så hon vaknar alltid vid 6 halv7 nu. Men vad faan ska vi göra? Vi kan inte ha henne på en annan våning. Lite tungt att gå upp 3 gånger för att stoppa i napp osv...
Shit pomfritt!
Postat av: Marie

Hej!

Precis så var det på vårt dagis också att man lämnade till annan personal på morgonen och det fick inte jag reda på (de hade glömt meddela detta, vilket gav mig en klump i magen vid lämning...) när det hände första gången igår. Lämna min plutt till tant jag aldrig sett! Hur som helst så gick det också bra men jag tog upp det med personalen så det skulle de faktiskt ändra på sa de. Hoppas det!



Håller tummarna för att inskolningen fortsätter bra!



Kram Marie

2008-10-01 | 12:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: