2009-04-15
21:56:14

Pass!

Kommer ni ihåg när jag skrev om mitt Psykbryt? Dagen då jag hade 2 punkteringar, bensinstopp och tomt bilbatteri!?
Nu ska ni få hela storyn, det har nämligen sjunkt ner lite nu så jag  kan börja prata om detta...

Om 2 veckor befinner jag mej i Tyskland, i ett lite lagom dimmigt ölrus antar jag ;-)
I och med denna resa så kollade jag över mitt pass för nån månad sen, datum då passet går ut:
09/02/14
Faan, vilken otur!! Hosta upp med 400 spänn för ett nytt...Men det måste göras!

Dagen började så här:

Vi ska ta varsin bil till jobbet, så att jag kan komma iväg tidigare till passkontoret.
-Stopp! Du har punktering på v70 säger Teddy!
Sena sena...
Ur med alla barn, skolväskor och matlåda och in i den grå 940:n.
Vi kommer ganska exakt 75 meter, sen får vi bensinstopp!!!
%&/%#&%/
Ur med alla barn, väskor mm igen och gå tillbaka till garageuppfarten. Teddy får fram kompressorn och pumpar, in med alla barn mm och i väg! Kom väl inte riiiktigt i tid den morgonen...

Moa och Håkan hjälper mej på lunchen att åka hem och tanka 940 och får med den till stan och ställer den hos Teddy.
Klockan är 14, jag slutar. Punktering på v70 IGEN, vad hade jag trott då??
Tar apostlahästarna till Statoil och köper "luft på burk", sånt är väldigt VÄLDIGT kladdigt!! Och den fyller inte fullt, får åka till macken och pumpa mer. Vidare mot hämtning på fritids och dagis. Sedan Barnens hus för att hämta en maskeraddräkt, kommer på att jag glömt några saker på jobbet och stannar till där oxå. Och där. DÄR tar batteriet slut!!
%&#%&%#
Men hallå! Jag har ju starthjälpen i bagaget, den är nästan alltid med! Nämen hoppsan...den var urladdad...
-SÖREN!!!!!
Hojtar jag på väg mot personalrummet, men Sören har lagt ur sina startkablar hemma...
-CHRISTER!!!!
Jodå, Christer startar min bil så fint så fint!
Hemåt, har bara en halvtimma att byta om och komma iväg till passkontoret i Falköping innan de stänger!
Trodde batteriet laddat upp sej på vägen hem, men nopp...tomt...
Får snällt vänta på att Teddy kommer hem och byter bil med mej.

Stress, stress! Men 940 går bra (och fort) med ny härlig bensin i tanken!
In på polisstationen, kö naturligtvis!
Nu, äntligen min tur, slänger fram körkortet och förklarar att jag vill ha ett pass.
Tanten smattrar på sin dator:
-Men ditt pass går inte ut än på 5 år!
-Joho då! Det gick ut 090214
-Nej, det går ut 9 februari 2014!
-Men...
-Europeisk standard att man skriver 09/02/14. Men var glad för det, du sparade just 400 kr!!

Till råga på allt har värmen slutat fungera i 940, så när jag åkte hem var det minusgrader ute, så även i bilen...

Skönt att skriva av sej denna fantastika berättelse!

PS: Hade gärna velat ha ett provisoriskt pass, de är nämligen ROSA, men de kostar därefter oxå...givetvis...

Postat av: Sara

HerreGuud... jag hade inte överlevt den dagen... Cheezes...

Och bilarna hade förmodligen haft bucklor i sparkhöjd...

2009-04-15 | 22:05:38
URL: http://www.fnissis.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du ska kanske berätta hur det kommer sig att det är cm djupa repor i tak o vindruta.

2009-04-15 | 22:13:44
Postat av: Marie

App app app app app!!!!

En anonym som lägger sej i!!

Big NO NO, det där tar vi en annan dag!

Centimeterdjupa...pyttsan!

2009-04-16 | 12:53:02
URL: http://magulli.blogg.se/
Postat av: Jenny

ha ha, herregud vilken dag! Din grej med passet är som maggans fast precis tvärtom...

2009-04-16 | 19:11:17
URL: http://trisselina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: