2009-01-11
22:21:23

Har så roligt!!

Klockan börjar bli mycket, men jag vill inte gå och lägga mej, har så himla kul!!
Sitter själv inne i barnens datarum med en hög gamla fotoalbum och en scanner!

Bredvid det här kortet i ett album från Parisresan -99 står följande:
"Först för mycket sol, sen på tok för mycket vin"



Japp, tror det var så... För de som inte känner igen mej, så är det jag som är den blonda med benen i vädret...
Teddy är en riktig Teddy, ser ut som han ser på tv (fransk porrfilm???) Marie ser lika väck ut som jag. Richard verkar ju hålla kameran i stadig hand. Minns att det luktade skumt i deras rum. Marie hade trampat i hundskit... Ja herregud, den resan kommer jag aldrig glömma...Men det tar vi en annan gång!

Mer kort, mer kort...

Tobias Holmgren pratade om mina frisyrer häromdan, om att jag nog har haft alla man kan tänka sej, inklusive hårfärger. Men den här frisyren är nog ta mej tusan i världsklass den fulaste jag haft!!!!!!!!! (jag skäms när jag tittar på det...)


Damen bredvid mej heter Vivi-Anne och är en gammal jobbarkompis som jag saknar mycket, hon är pensionär nu men bjuder då o då hem oss på smaskiga luncher!

Fler fula kort...

Så här kunde man (ursäkta, KAN fortfarande) allt som oftast hitta mej i min ungdom, med fjärrkontroll i näven och ryggläge i soffan. Här verkar jag ha en riktigt bad hair day dock...

Med Grållan tryggt på magen och morsans mjukisdress i den gräddvita skinsoffan from the ´80´s...

Apropå from the ´80´s. Här skulle jag och Frida på 80-talsfest på hotellet för x antal år sen, jag minns att Frida vann första pris i utklädnad, 300 spänn i baren, jag minns tequila, sen minns jag inget mer...






Ytterligare en frisyr, nu rak page. En av de lyckligaste dagar i min ungdom. Dagen då jag fick en häst! Min alldeles egna häst Zamona kom hem!

Sista kortet för i kväll är på Linus. Tror han är runt 2-3 år. Han hittade en ful grön  hatt i en garderob . En hatt som Fredrik som liten fått av sin farmor som vart på en resa i Österike eller England eller nåt för massor av år sen. Den hade Linus på sej dag som natt, det gick inte att få av honom den. Minns att jag skämdes som en gris när vi gick på torget en onsdag o Linus prompt skulle ha den på sej. Jo han måste vart 3, för han hade den på sej dagen då han började dagis oxå...


I handen håller han i en liten kanon man laddade med plastkulor, denne laddade han när bvc-sköterskan Kerstin var på besök och sköt på henne...sabla unge...

Nu är det natti natti och mer sköna kort kommer en annan dag!



 
Postat av: Marie Johansson

Håller med om att det var den fulaste frisyr du haft (bild 2) känner knappt igen dig. Kul resa -99 trots ömma fötter, tråkig mat och snuskigt hotell. Effektiva var vi i alla fall vi hann ju med typ allt som går att göra i Paris + disney land på bara 3 dagar

2009-01-13 | 18:40:12
Postat av: Jenny

Kul! Och frisyren... ja den var nog ingen höjdare hörru.

2009-01-13 | 21:30:32
URL: http://trisselina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: