2009-01-19
06:39:48

Orkidéetips!

Jenny gav ju lite pelargontips för en tid sedan, nu ska jag ge lite överlevnadstips för orkidéer! Jag har ett gäng orkidéer, de blommar nästan jämt. Efter några år blir de dessvärre fula med massor av stänglar som spretar åt alla håll, mycket luftrötter oxå, men lever gör de!
Jag har aldrig nånsin planterat om en orkidée, kanske är en bra idé om man vill slippa en massa luftrötter!? När mina fått några år på nacken och har lite väl spretiga stänglar och fula luftrötter, då mördar jag dem helt enkelt! PANG! Ner i soptunnan!

Hur gör jag för att få dem att överleva då?
Alla dessa tips om att sänka ner dem i en hink vatten (herregud, risk för mord!!) Eller gödsling, äh, bullshit!
Nä, i fönstret trivs de bäst, sen kan de få en skvätt vatten typ var 10:e dag, här räknas inga decilitrar och millilitrar, häll på en skvätt bara. MEN, det måste finnas lite lecakulor i botten, annars drunknar ju de stackarna igen! Ja, vad gör jag mer? Inte ett skit, världens enklaste blommor, sen blir de så här fina!

Postat av: Jenny

fina! jag kan behöva blomstertips för mina fingrar är inte direkt gröna... får se hur det går med pelargonerna...

2009-01-19 | 15:34:30
URL: http://trisselina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hm... Världens enklaste blomma??? Pyttsan heller! Lyckas aldrig med dom...

Kram

2009-01-19 | 21:02:01
Postat av: Marie

Jodå! Jag har ju gett bästa tipsen nu!!!

2009-01-19 | 21:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: