2009-09-01
21:45:26

Föregående natt...

La mej på tok för sent för att egentligen ens slå upp en bok, men jag började läsa och kunde inte sluta förrän den allra sista boken i twilightserien var helt utläst. 1,5 vecka tog det att läsa ut 4 böcker.
Försökte sen somna, men det är ju aldrig lätt efter en utläst bok, mycket tankar...Men då började Wictor trava runt på övervåningen, jag hörde hur han skakade på huvudet och gnydde. Han höll på i säkert en halvtimme innan han  till slut kom ner och jag hjälpte honom att klia örat, då upptäckte jag att han fått blodöra igen, fast i det andra örat. Stackarn hade jätteont...Vi gossade lite, och tillslut slappnade han av iallafall. Då var nog klockan runt 2.
Sen sover jag en stund tills Amalia kommer nertravande, men vi somnar om igen.

Men va nu!? Redan morgon?? Klockradion går i gång och jag stönar högt...FAAN, inte kan det va morron redan, helt omöjligt!! Det är ju mörkt och jag var i djupsömn!
Fredrik ruskar i mej flera gånger utan att jag orkar lyfta ögonlocken...Helt bergis på att han ställt klockan fel så tänder jag lampan och kollar på min klocka, nää, det stämmer 05.40...suck, bara att kliva upp, har hört att Teddy både rakat sej och är på g in i duschen där uppe. Slääääpar mej ur sängen, men möter Teddy i trappen.
"Hopp i säng igen, klockan är bara tjugo i fem..."
Va??? Visst kände jag att det var för tidigt, men jag kollade ju extra på min egen klocka och...jag var väl helt groggy antagligen...
Men det var ju ingen idé, inte lätt att somna om igen. Förrän klockradion gick igång igen efter 1 timme, då utspelade sej samma helvete...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: