2010-04-11
21:34:28

Långa listor av måsten!

Jag är verkligen sämst just nu på att orka ladda över kort från kameran. Det går ju så smidigt med mmsbilder, men de blir ju så förskräckligt dåliga!!!

Helgen har runnit iväg, kan inte fatta att det är söndag kväll för det känns inte som vi har hunnit göra nåt!!
Kanske för att vi både lördag och söndag inte tagit oss upp till frukostbordet förrän närmare 10...Inte likt oss!

*70-årskalas hos Fredriks moster. Barnen hade så himla kul, för i det huset finns HUR MYCKET saker som helst att kolla på!
*Badrummet går sakta men säkert frammåt, fattas lite elgrejer som ska införskaffas.
*Trädgården har jag snart krattat helt klart, nu ska alla högar köras iväg och automowerslingan ska förankras på några ställen. Linus har börjat montera ner allt plexiglas på det gamla förrådet/växthuset. Det har stått sjabbigt i flera år, men nu blir det antagligen brädor på hela så det blir ett litet trädgårdsmöbel/grillförråd!

I eftermiddag har jag och barnen åkt med mamma och pappa på utflykt till Broddetorp för att fika på Ateljé Holgers. Jättmysigt!! Vi satt ute på altanen och gottade oss!
Fredrik ligger sjuk idag, vilket kanske inte var helt otippat med tanke på hans mage och stressnivån på hans jobb just nu. Pysslar om honom med Proviva, Actimel, Pepcid duo och Ibumetin...Och en och annan kram förstås:-)

Jag blir oxå stressad, av allt man MÅSTE ta tag i...
*Hängrännor på baksidan av garaget saknas, vilket gör att vi får fukt i förrådet...
*Garaget har inte upphägningsanordningar, saker bara ligger överallt.
*Staketet gick sönder under all snö, måste lagas.
*Ett av staketen måste betsas i år...
*Ett träd har gått hädan pga hungriga rådjur, synd att de tog trädet vi fick i bröllopspresent...Måste bort.
*Rabatterna ska rensas.
*Uteplatsen av marksten måste på ett par ställen göras om, stenarna har skjunkit...

Sen ska vi oxå:
*Byta takpannor, min man är tidsoptimist och tror det ska gå på 2 dagar, jasg satsar på 3 helger...
*Byta fönster på huset:-)
*Måla gavelspetsen
*Tvätta fasaden, den utbygda delen, ev. måla om...suck...
*Lägga golv i hallen i källaren.
*Måla trappan/trappräcken vit
*Göra färdigt det sista rummet i källaren som kommer bli groventré med skjutgarderober.

Jaaa, för min del ser det ut som vi skulle behöva anställa någon ett par år eller så. Men OH NEJ!!!
Det gör man ju inte...

Nej det här gör mej så stressad så nu kan jag inte skriva mer!

Äsch, nej sån är ju inte jag!

Det löser sej:-) Vi skyndar långsamt! Men ibland känns det som det här med hus är ett enda stort evighetsprojekt! Samtidigt som vi ju tycker det är så himla roligt! Men det är svårt att njuta när man ibland tar en dag för att bara "lata sej", när den där listan hänger över en. Kanske ska göra månadsuppdateringar och se om det blivit nån skillnad på listan?? Risken finns att det tillkommit en eller två punker;-)

Den som lever får se!
Postat av: carina

Jag säger bara oj,oj,oj......

2010-04-12 | 09:00:16
Postat av: cissi

Hmm... Känner igen mig i dessa långa listor av att göra saker och hur de växer...Usch!

Men ta det lugnt ni har ju faktiskt gjort jättemycket saker: tex kök, uteplatsen på framsidan ,utbyggnaden på baksidan, altan och nu senast ett nytt badrum.

Det ordnar sig!:)

Kram

2010-04-12 | 10:58:56
Postat av: Marie

Tack Cissi! Jo vi har faktiskt gjort ganska mycket, men det tar ju liksom aldrig slut...Visst, vi har ju oss själva att skylla, men vissa saker MÅSTE göras mer än andra...

Men som sagt, det löser sej:-)

2010-04-12 | 19:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: