2010-11-02
16:09:38

Hatkärlek!

Julen är min Hatkärlek!
Så mysigt med ljusen, musiken, lukterna, smakerna och förväntningar.
Så omysigt med julen med all stress, press och måsten!

Klev in på Falbygdens ost och till en annan värld idag. Har nog aldrig sett så många vackra saker på en gång som i år därinne! Fick totalt ha-begär och drömde mej bort hur vackra alla saker skulle bli hemma hos oss. Klev runt som i ett rosa moln och tänkte hur mysigt det ska bli och hur...bla bla bla...Blev ett kvitto på över 400 spänn. Klev sen ut ur drömvärlden och såg rakt in i en grå himmel, regndroppar och verklig värld.

Jag har själv valt mitt jobb och vet vad det innebär. Det inebär jobb, jobb och åter jobb, dag, kväll och helg hela november och december. Sista veckorna innan jul känns det som man redan firat jul flera gånger så man är liksom mätt på det. Tiden för att pynta, pyssla och ladda upp inför jul här hemma finns inte, till Majas stora förtret. Hon tycker det är illtråkigt så fort jag pratar om att jobba i jul. Själva julafton behöver jag inte jobba många timmar, typ 4-5 timmar, men det är de där dagarna innan som är viktigast känns det nästan som. Att pynta, pyssla, baka julgodis och städa. Men Teddy, min goe man brukar vara den som tillslut får upp alla tomtar. För mej räcker det egentligen med adventsstjärnor, gran och alla fina krukor med julkulor,ljus och mossa. Ja och de fina prylarna från Osten då:-) Men Teddy vill ha upp ALLT som är i lådorna, så då får han väl det då!

Men som sagt, jag har själv valt mitt jobb! Och jag vet av lång erfarenhet att lugnet som blir efter jul och nyår på jobbet är nästan förlamande! Folk har jobbat och jobbat så alla är helt slut! Då kan man passa på att ta semester, det är precis vad vi tänker göra. Vecka 3 blir det nog några dagar i Kläppen:-)

Jag hoppas personalen på Osten oxå tar semester, de är väl antagligen redan trötta på julen för länge sen;-)



Postat av: Jenny

Yo Marie! Du är utmanad.

2010-11-02 | 19:19:10
URL: http://trisselina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: