2011-05-12
20:31:01

Jag duger som jag är!

I dag hände något konstigt!

Någon eller några som följer min blogg har konstaterat att jag ibland använder svordomar.
Någon eller några vet tydligen oxå var jag jobbar, vilket väl inte är så konstigt.
Någon eller några tyckte att detta var hemskt, att både använda svordomar och jobba där jag gör.
Någon eller några tyckte att det vore en bra idé att berätta för min högste (nåja, näst högste får man väl säga med tanke på arbetsplatsen;-) chef om detta. Anonymt dessutom...

Varför? Och till vilken nytta?

Skulle jag vara en olämplig människa på mitt jobb för att jag ibland använder svordomar? Nämnas bör att jag mycket sällan gör det på arbetsplatsen, men i min privata sfär så förekommer det ofta. Vilket jag inte tycker är alls konstigt? Det är JAG! Jag skulle kunna börja säga FILBUNKE varje gång jag är arg eller upprörd eller vill förstärka mna känslor, men tillslut kommer det oxå räknas som svordom...
Påverkar det min personlighet såpass mycket att det skulle förändra något hos mej? Att jag skulle vara en ond människa?
Jag har ändå vart på min arbetsplats i 14 år, mina kollegor borde genomskådat mej vid detta laget.

Över 80% av Tidaholmarna är med i Svenska kyrkan, jag är inte "bättre" än nån annan av medlemmarna bara för att jag arbetar där. Man är inte bättre eller sämre om man ber mycket eller om man svär mycket. Alla är vi lika inför Gud!

Jag tycker själv att jag är lojal mot mitt jobb, har aldrig skrivit något nedlåtande varesej på FB eller bloggen, har dessutom ingen anledning. Skriver mycket sällan om jobbet för den delen, just för att jag har ett liv utanför! Hade det handlat om det så hade jag förstått...

Är det så att någon eller några träffat mej på jobbet och skapat sej en bild och sen hittar mej här och ser att den bilden inte alls stämmer!? Är jag schizofren? Är jag verkligen så annorlunda där mot här?
När jag är i tjänst och träffar människor (undantaget arbetskompisar) uppträder jag proffessionellt och vänligt, vilket jag gör mot medmänniskor privat oxå. Vilket väl de flesta människor gör!
Men här, i min blogg, är det jag, och mitt liv som är den centrala punkten. Jag skulle aldrig skriva något som sårar nån. Men om jag är trött på sorken som härjar vilt i trädgården, visst har jag rätt att i min egen blogg att uttrycka det, som min hjärna tänker, i ord. Eller måste jag även här ta på mej finkostymen och tillrättalägga varje ord?

Varför vill inte någon eller några kommentera direkt till mej i bloggen eller på FB, varför vill man hoppa på min chef? I tron av vad? Att jag ska bli avskedad? Tillrättavisad?

Men vad hände tror ni?
Jo, mina chefer har trots allt genomskådat mej och ser att jag är en bra människa, trots svordomar!
Välkommen till 2012 :-)

Postat av: Linde

Haha! Skulle vilja se din chefs min om du gick till denne för att bli tillrättavisad! Som om chefen skulle bry sig om att du svär! Nä. haha!!(Denne skulle förmodligen säga att den har lite bättre saker för sig än att tillrättavisa sina anställda för att hon eller han svär) Fortsätt du med ditt språk och din krydda på orden! Jag tycker om dig precis som du är! Och det gör Gud med ;)

KRAM!

2011-05-12 | 21:33:22
Postat av: Anonym

Men va är det för människa som har så jävla trökigt liv så man lägger tid på att gå runt och "skvallra" om svordomar....jag dörrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!

Seriöst hoppas människan är inne på min blogg också, och ser att jag använder ordet fitta kuk helvetes jävla piss röv anus rätt ofta.

Och jag jobbar som kyrkvaktmästare!

Skaffa ett liv trökiga människa och hoppas du läser detta också!!

Himmelen är jag säkert välkommen till också trots min blogg. Asså seriöst...gå och skvallra precis som man gjorde för fröken på lågstadiet..jag blir så arg så jag måste fan gå och lägga mig!

2011-05-12 | 21:44:12
URL: http://jenniebromander.blogspot.com
Postat av: Micke svåger

Stå på dig mia!!! Vissa vet inte vad de pratar om. Tack för den du är. Jag kommer alltid komma i håg vad du gjorde när vi var på husesyn i Gate. Det värmde.

2011-05-12 | 21:45:42
Postat av: Fredrik the husband

Felande människor är välkomna till himmelen, men var ska de fördömande perfekta ta vägen...? Till värmen?

2011-05-12 | 21:57:28
Postat av: Emma m

För mig är du en förebild Marie, och det med svordomar eller inte!

2011-05-12 | 22:10:49
Postat av: Cissi

Heja Marie! Våga va den du är! Vi är alla olika med bra å dåliga sidor. Ibland måste man ju bara släppa på "ventilen" finns ju ingen som mår bra av att gå och samla på sig en massa skit. Ut med det ibland och då spelar det väl ingen roll vad man använder för vokabulär. Visst det kanske inte låter så fint i en del öron men inte är man en sämre människa för det.!? Och det finns alltid någon/några som man inte gillar och vise versa. Du är fantastisk!Kram!:)

2011-05-12 | 22:23:59
Postat av: Sara

Men käre barn... Fast varför blir jag inte förvånad? Finns det människor som inte tycker att tatuerade får vara lärare så finns det förmodligen folk till allt.



Fy f-n för det! Från en kyrkvärd... =)

2011-05-12 | 23:18:22
URL: http://www.fnissis.blogspot.com
Postat av: Cissi

Vad jag svamlar idag.. Menar nog bara: Att dom orkar lägga ner tid på sånt. Har dom inget bättre för sig? Kram:)

2011-05-13 | 00:41:40
Postat av: rebeccadahlin

Fin blogg! :)

2011-05-13 | 01:15:25
URL: http://pitchtjejen.blogg.se/
Postat av: carina

Bry dig inte!!!!! Den "svenska avundsjukan" du vet!Samtidigt är det en feg människa som inte vågar säga direkt till dig vad hon tycker! Du är som du är och har alltid varit! Kanske borde komma med anklagelserna till oss föräldrar istället som ju tydligen har uppfostrat dig "fel"! Kram Mamma.

2011-05-13 | 08:01:20
Postat av: maud

Ja jisses...den mskan kan inte ha mycket till liv...man tror ju knappt det är sant...

Jag följer din blogg för jag tycker du skriver bra o roligt...har inte ens reagerat på att du skulle anv svordomar..men det kanske beror på att jag själv svär en del;)...är uppvuxen med en pappa som drog ramsor när han blev arg över nåt...och jag e likadan...men tycker jag är en bra mska ändå=)

Fegt att vara anonym oxå...att inte våga stå för anmälan.

Ha en bra dag, fortsätt skriva och vara den du är!

Kram

2011-05-13 | 08:52:47
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: marie

tack kära vänner för ert stöd!! love you all:-)

2011-05-13 | 20:11:59
Postat av: Jenny

Heja Marie! Du är grym. Kram!

2011-05-14 | 12:22:29
URL: http://trisselina.blogspot.com
Postat av: Hanna

Blir helt mållös!! Herregud!!!

2011-05-14 | 20:38:42
URL: http://bondflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: