2008-12-20
22:28:08

Knäck till Sara!

Jaadu, har ett alldeles speciellt hemligt recept på knäck. Vet inte om jag får avslöja det här....hmmm, kanske ska ringa o kolla först...
Jo, det gick bra!

50 (3/4 dl) sötmandel
1,5 msk smör
2 dl socker
2 dl sirap
1,5 dl grädde

Skålla, skala och hacka mandeln
Blanda smör, socker, sirap och grädde i en tjockbottnad kastrull.
Koka och rör tills en droppe smet går att rulla till en kula.
Blanda i mandel och skynda dej att hälla upp. Ställ svalt.

Kan säga att jag kokade min knäck på ganska svag värme i nästan en timma. Vet inte vad som är normalt...
Men bra blev den!


PS: Receptet står på baksidan av knäckformspaketet från Toppits på ICA...;-)
Postat av: Sara

TACKAR! Haha, ett sånt hemligt recept kan ju inte misslyckas! Eller så kan jag misslyckas med det också... för jag brukar få dem för hårda eller för mjuka.Men vi får väl se i morgon - för då är det stora godisbakardagen! =)

2008-12-21 | 10:37:13
URL: http://www.fnissis.blogspot.com
Postat av: jojo

tack du räddade min jul dom har nämligen tatt bort receptet från förpackningen :P

2011-12-23 | 18:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: